"Matka Jego zachowywała wszystkie te słowa w sercu" (Łk 2, 51b)

Antoni Tronina

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Teologii , Polska



Abstrakt

1. The sanctuary in Jerusalem has always been a place in which the word of God is present amidst Israel. St. Luke adds the Christological aspect to the biblical theology of the temple. 2. The third Gospel from its beginning points to Jesus as the genuine and ultimate Temple of the new People of God, the place of a salvific encounter between God and man. The Acts of the Apostles transpose these symbols on the Church. 3. The Gospel of Childhood according to St. Luke emphasises the role of Mary in the history of salvation. The Mother of Jesus is the icon of the Church and model for all disciples, whose “heart” should a living temple of the Word. 4. The biblical Revelation ends with a vision of “the holy city Jerusalem coming down out of heaven from God” (Acts 21:10). There is no temple in this city, for its Temple is the Lord, God almighty, and the Lamb (Acts 21:22).

Słowa kluczowe:

Sanktuarium, Jerozolima, Matka Jezusa, historia zbawienia

Instytucje wspierające:



Pobierz

Opublikowane
2017-06-01


Tronina, A. (2017). "Matka Jego zachowywała wszystkie te słowa w sercu" (Łk 2, 51b). The Biblical Annals, 52(1), 67–79. Pobrano z https://czasopisma.kul.pl/index.php/ba/article/view/1098

Antoni Tronina  biblical.annals@gmail.com
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Teologii



Licencja

  1. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., Autor publikacji udziela Wydawcy czasopisma „The Biblical Annals” niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z składanego do publikacji Utworu przez czas nieokreślony na nieograniczonym terytorium na następujących polach eksploatacji:
    a) w zakresie utrwalenia Utworu, zwielokrotnienia Utworu dowolną techniką (w tym m.in. drukiem oraz w formie zapisu elektronicznego) na wszelkich znanych nośnikach (w tym m.in. informatycznych, elektronicznych i poligraficznych) oraz we wszelkich systemach informatycznych (szczególnie typu Internet);
    b) w zakresie wprowadzenia Utworu do pamięci komputera, rozpowszechniania Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu, wprowadzenia do obrotu Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu;
    c) w zakresie publicznego wykonania, odtwarzania, wystawiania i wyświetlania Utworu, użyczaniu, najmu i dzierżawy Utworu oraz egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu;
    d) w zakresie udostępniania, wprowadzanie do obrotu i rozpowszechniania Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu za pośrednictwem sieci informatycznych, w szczególności typu Internet, w tym promocji lub reklamy Utworu, czasopisma lub Wydawcy.
  2. Ponadto, Autor nieodpłatnie zezwala Wydawcy na korzystanie i rozporządzanie opracowaniami Utworów.
  3. Wydawca może udzielać sublicencji.
  4. Osoby trzecie z Utworów oraz z innych materiałów zawierających lub powstałych w oparciu o Utwory mogą korzystać zgodnie ze wzorcem licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (znanej również jako CC-BY).