Heilsgeographie - Geografia zbawienia. Zapoznana idea świętej przestrzeni

Krzysztof Mielcarek

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Teologii, Instytut Nauk Biblijnych. , Polska



Abstrakt

The article deals with the issue little discussed nowadays, for in comparison to a very popular idea of the history of salvation, biblical geography of salvation is rather neglected. There are of course some very good articles and monographs devoted to the role of the land within biblical tradition, but scholars tend to diminish the significance of the holy space within the Christian experience. However, even though the Holy Land is certainly a less significant factor in Christianity tradition than it is in the Old Testament and in the current Judaism, one cannot separate history from its cultural and geographical setting. Thus contemporary Christian experience must contain its spatial feature and it has to be consciously appreciated.

Słowa kluczowe:

Heilsgeographie, Heilsgeschichte, geografia zbawienia, sacrum przestrzeni, biblijna koncepcja Ziemi Świętej

Pobierz

Opublikowane
2015-12-11


Mielcarek, K. (2015). Heilsgeographie - Geografia zbawienia. Zapoznana idea świętej przestrzeni. The Biblical Annals, 2(1), 165–176. Pobrano z https://czasopisma.kul.pl/index.php/ba/article/view/430

Krzysztof Mielcarek  krzysztof.mielcarek@kul.pl
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Teologii, Instytut Nauk Biblijnych.

Dzieło Łukaszowe,

Historyczność Jezusa i Ewangelii.

Septuaginta




Licencja

  1. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., Autor publikacji udziela Wydawcy czasopisma „The Biblical Annals” niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z składanego do publikacji Utworu przez czas nieokreślony na nieograniczonym terytorium na następujących polach eksploatacji:
    a) w zakresie utrwalenia Utworu, zwielokrotnienia Utworu dowolną techniką (w tym m.in. drukiem oraz w formie zapisu elektronicznego) na wszelkich znanych nośnikach (w tym m.in. informatycznych, elektronicznych i poligraficznych) oraz we wszelkich systemach informatycznych (szczególnie typu Internet);
    b) w zakresie wprowadzenia Utworu do pamięci komputera, rozpowszechniania Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu, wprowadzenia do obrotu Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu;
    c) w zakresie publicznego wykonania, odtwarzania, wystawiania i wyświetlania Utworu, użyczaniu, najmu i dzierżawy Utworu oraz egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu;
    d) w zakresie udostępniania, wprowadzanie do obrotu i rozpowszechniania Utworu i egzemplarzy zwielokrotnienia Utworu za pośrednictwem sieci informatycznych, w szczególności typu Internet, w tym promocji lub reklamy Utworu, czasopisma lub Wydawcy.
  2. Ponadto, Autor nieodpłatnie zezwala Wydawcy na korzystanie i rozporządzanie opracowaniami Utworów.
  3. Wydawca może udzielać sublicencji.
  4. Osoby trzecie z Utworów oraz z innych materiałów zawierających lub powstałych w oparciu o Utwory mogą korzystać zgodnie ze wzorcem licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (znanej również jako CC-BY).