Działania edukacyjno-informacyjne Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej jako element budowania konkurencji w sektorze telekomunikacyjnym

Elżbieta Małecka

Uniwersytet Rzeszowski , Polska


Abstrakt

Artykuł przedstawia podejmowane przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej działania edukacyjno-informacyjne, które mają na celu powiększenie świadomości konsumentów oraz wypracowanie prokonkurencyjnych postaw wśród dostawców usług telekomunikacyjnych. Szczegółowo opisane zostały takie inicjatywy jak Program certyfikacji usług telekomunikacyjnych, który jest realizowany w pięciu kategoriach oraz Centrum Informacji Konsumenckiej obejmujące stronę internetową i infolinię konsumencką.

Słowa kluczowe:

Prezes UKE, usługi telekomunikacyjne

Ciesielski B., Wpływ integracji z Unią Europejską na rozwój konkurencji w polskim sektorze usług telekomunikacyjnych, „Zarządzanie Zmianami Zeszyty Naukowe” 2011 z. 3 (53);

Kawałek K., Rogalski M., Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, Warszawa 2010;

Kmieciak Z., Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy w k.p.a. (Odwołanie czy remonstracja?), „Państwo i Prawo” 2008, z. 3;

Krasuski A., Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, Warszawa 2015;

Paluch E., Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako organy regulacji rynku telekomunikacyjnego, [w:] T. Długosz (red.), Ochrona konkurencji i konsumentów w prawie sektorów infrastrukturalnych, Kraków 2012;

Piątek S., Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, Warszawa 2013;

Prezes UKE, Strategia regulacyjna do roku 2015, Warszawa 2012;

Regulamin Programu „Certyfikat Prezesa UKE” w kategorii Bezpieczny Internet https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=20177;

Regulamin Programu „Certyfikat Prezesa UKE” w kategorii Junior http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=20197;

Regulamin Programu „Certyfikat Prezesa UKE” w kategorii Porównywarka Ofert http://uke.gov.pl/files/?id_plik=20198;

Regulamin Programu „Certyfikat Prezesa UKE” w kategorii Przyjaźni Niepełnosprawnym http://uke.gov.pl/files/?id_plik=20199;

Regulamin Programu „Certyfikat Prezesa UKE” w kategorii Senior http://uke.gov.pl/files/?id_plik=20200;

Szulakowska A., Cichy M., Premium Rate - rozwój i perspektywy regulacji usług o podwyższonej opłacie, [w:] A. Walaszek-Pyzioł (red.), Regulacja w sektorze energetycznym, Warszawa 2013 r.;

UOKiK, Polityka konkurencji na lata 2011–2013, Warszawa 2011 https://uokik.gov.pl/download.php?plik=10111;

UOKiK, Polityka konkurencji na lata 2014–2018, Warszawa 2014 https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14688;

Wawrzecki K., Kleszkowski P., Ochrona konsumentów w prawie telekomunikacyjnym. Podstawy prawne [w:] T. Długosz (red.), Ochrona konkurencji i konsumentów w prawie sektorów infrastrukturalnych, Kraków 2012.

Pobierz

Opublikowane
25-06-2016


Małecka, E. (2016). Działania edukacyjno-informacyjne Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej jako element budowania konkurencji w sektorze telekomunikacyjnym. Studia Prawnicze KUL, (3), 97–111. https://doi.org/10.31743/sp.5064

Elżbieta Małecka 
Uniwersytet Rzeszowski



Licencja

Autor oświadcza, że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza jakichkolwiek praw osobistych lub majątkowych osób trzecich oraz, że jego prawa autorskie do utworu nie są ograniczone w zakresie objętym umową podpisywaną z Wydawcą.

Autor publikacji przenosi nieodpłatnie na Wydawcę autorskie prawa majątkowe do składanego do publikacji Utworu (artykułu) bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na następujących polach eksploatacji:

a) wytwarzanie, utrwalanie i zwielokrotnianie określoną techniką egzemplarzy Utworu, w tym techniką drukarską, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;

b) wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy Utworu, oraz rozpowszechnianie w postaci otwartego dostępu, zgodnie z treścią licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowa (zwanej również jako CC BY), dostępnej pod adresem: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl;

c) włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;

d) opublikowanie na stronie internetowej czasopisma, publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, oraz publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;

e) wprowadzanie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzanie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu lub innej sieci.

Przeniesienie autorskich praw majątkowych do utworu następuje nieodpłatnie, z chwilą podpisania umowy.