Wpływ wyroku TSUE w sprawie C-285/18 na zamówienia in-house w Polsce
Magdalena Jaś-Nowopolska
Uniwersytet Justusa Liebiga w Giessen , Niemcyhttps://orcid.org/0000-0002-0278-8335
Hanna Wolska
Uniwersytet Gdański , Polskahttps://orcid.org/0000-0002-9806-6336
Abstrakt
W przedmiotowym artykule dokonano analizy prawnej wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 3 października 2019 r. (Sprawa C 285/18). Wyrok ten odgrywa istotną rolę w interpretacji przepisów dotyczących zamówień publicznych w krajach Unii Europejskiej. W szczególności w tych, które wdrożyły unijne przepisy dotyczące zamówień wewnętrznych, wprowadzając jednocześnie ograniczenia w stosunku do przepisów unijnych. Omówiono również aktualne polskie przepisy dotyczące zamówień wewnętrznych w tym obszarze.
Słowa kluczowe:
zamówienia in-house, dyrektywa 2014/24/UE, wyrok TSUE, sprawa IrgitaBibliografia
Hartung, W. (2019). Case C-285/18 Irgita, Judgment of the Court of Justice of the European Union (4th Chamber) of 3 October 2019. European Procurement & Public Private Partnership Law Review, 14(4), 262-267.
Horubski, K. (2006). Wykonywanie zadań własnych przez jednostki samorządu terytorialnego a stosowanie przepisów o udzielaniu zamówień publicznych w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Samorząd Terytorialny, 10, 7-16.
Janssen, W., Olson, E. (2020). On Competition, Free Movement and Procurement. Irgita’s Public Cooperation Conundrum. European Procurement & Public Private Partnership Law Review, 15(1), 2-12.
Kiraga, J. (2019). Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-285/18. Animus. Prawo zamówień publicznych, 3, 41-45. Retrieved from http://www.ia.edu.pl/wp-content/uploads/Animus-tom-3.pdf (3.08.2020).
Koralewska, M., Wołowicz K. (n.d.). Instytucja gospodarki budżetowej. W: Leksykon budżetowy. Retrieved from http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/BASLeksykon.xsp?id=8408639345455BADC1257A5A003A536C&null=null (20.07.2020).
Nowicki, H. (2017). Nowe regulacje prawne w zakresie zamówień i koncesji in‑house. In: M. Kania, P. Nowicki, A. Piwowarczyk (Eds.), Modernizacja Zamówień Publicznych. Geneza nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 roku), Warszawa: Ius Publicum.
Nowicki, H., Nowicki, P. (2010). Zamówienia „in‑house” i ich dopuszczalność w ustawie Prawo zamówień publicznych z perspektywy orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. In: A. Borowicz, M. Królikowska-Olczak, J. Sadowy, W. Starzyński (Eds.), Ekonomiczne i prawne zagadnienia zamówień publicznych. Polska na tle Unii Europejskiej: Międzynarodowa konferencja naukowa 21-22 czerwca 2010 r. w Łodzi (pp. 115-124). Warszawa: Urząd Zamówień Publicznych. Retrieved from https://www.uzp.gov.pl/__data/assets/pdf_file/0015/24900/publ_konf_miedz_lodz_2010.pdf (15.07.2020).
Nowicki, P. (2020). Zamówienia in house w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości. In: P. Nowicki, E. Przeszło, H. Wolska, Nadzór i kontrola zamówień i koncesji in-house, Warszawa: Wolters Kluwer.
Skibińska, E. (2019). Zamówienie typu in‑house. Monitor Prawniczy, 22. Retrieved from https://czasopisma.beck.pl/monitor-prawniczy/aktualnosc/zamowienie-typu-emin-houseem-1/. (28.07.2020).
Wolska, H. (2018). Realizacja zadań publicznych przez spółkę komunalną w systemie zamówień publicznych. Warszawa: C.H. Beck.
Uniwersytet Justusa Liebiga w Giessen https://orcid.org/0000-0002-0278-8335
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.