Zarządzanie wiedzą w sieciach relacji międzyorganizacyjnych województwa świętokrzyskiego
Anna Sabat
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach , PolskaAbstrakt
Regionalne sieci międzyorganizacyjne generują wzrost kapitału intelektualnego. Rozwój sieci jest możliwy poprzez koordynację struktur sieciowych budowanych dzięki rozwojowi czynników takich jak kapitał organizacyjny, czynniki poznawcze czy społeczne. Podstawowe znaczenie w rozwoju i wdrażaniu zarządzania wiedzą w regionie ma kapitał intelektualny którego rezultatem jest rozwój budowy relacji międzyorganizacyjnych, a wyższy poziom rozwoju kapitału intelektualnego jest gwarantowany poprzez silne relacje międzyorganizacyjne. Szybkość rozwoju organizacji regionalnych wpływa na budowę kapitału społecznego – który warunkuje innowacyjne zarządzanie wiedzą w rozwijających się strukturach.
Słowa kluczowe:
Zarządzanie wiedzą, sieci, klastry, świętokrzyskieBibliografia
Bukowitz W.R. , Williams R.I. , The Knowledge Management Fieldbook, Financial Time, Prentice Hall, London 2000
Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2007
Davenport T., Prusak L., „Working Knowledge”, Harvard Business School Press, Boston 1998
Davenport T.H., Völpel S.C., The Rise of Knowledge Towards Attention management, Journal of Knowledge Management, 2000, nr 3
Dobija D. Metodyka szacowania wiedzy, s. 285 w: Wawrzyniak B., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, WSPiZ, Warszawa 2003
Dobija D., Metodyka szacowania wiedzy, s. 283 w: Wawrzyniak B., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, WSPiZ, Warszawa 2003
Fukuyama F., Kapital społeczny a droga do dobrobytu, Warszawa – Wrocław, PWN 1997
Grudzewski W. M., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, wyd. Difin, Warszawa 2002
Haanes K., Lowendahl B., The unit of activity: towards an alternative to the theories of the firm, Thomas H. (ed.), Strategy structure and Style, John Wiley & Sons, 1997
Hall R., The strategic analysis of intangible resources, “Strategic Management Journal”, 1992, vol. 13
Hamel G., Prahalad C. K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999
Husted B. W., Agency, Information and the Structure of Moral Problems in Business, Instituto de Empresa, Spain, Organization Studies, no 28, Issue 2, SA GE Publications, London 2007
Jabłoński M., Postawić na intelekt, „Personel i zarządzanie”, nr 15/16, 2002
Kiełtyka L., Integracja IT z systemami zarządzania w organizacjach gospodarczych, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2006
Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą, koncepcje i narzędzia, DIFIN, Warszawa 2000
Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000
Ludwiczyński A., Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w polskich przedsiębiorstwach. Próba analizy krytycznej, w: Kreowanie Nowego, Warszawa, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, 2002
Maier, R. Knowledge Management Systems. Information and Communication Technologies for Knowledge Management, Springer-Verlag, Berlin – Heidelberg 2002
Nonaka I, Takeuchi H., “Kreowanie wiedzy w organizacji” Poltext, Warszawa 2000
Olesiński Z., Zarządzanie w regionie. Polska - Europa - Świat, Wydawnictwo Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2005
Porter M. E., Porter o konkurencji. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
Prahalad C.K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, „Harvard Business Review”, May-June 1990
Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wieża organizacji, Oficyna Ekonomiczna Kraków, 2002
Reilly F., Interstate intangible asset transfer programs, CPA Journal, sierpień 1992, t. 62
Stachowicz J., Intellectual Capital Management in Regional Pro – Innovative Networks, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2006
Stachowicz J., Zarządzanie kapitałem społecznym procesem organizowania i rozwoju klastrów, doświadczenia z prac nad organizowaniem klastrów przemysłowych w województwie śląskim, w: E. Bojar (red.), Klastry jako narzędzia lokalnego i regionalnego rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo politechniki lubelskiej, Lublin 2006
Stankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Dom Organizatora Tonik, Toruń 2000
Stewart T.A. , The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001
Tourniaire F., Just Enough CRM, Prentice Hall PTR, Sadle River 2003
Wawrzyniak B., “Zarządzanie wiedzą”, Zarządzanie XXI Wieku wyd. INFOR, nr 2, 2000
Woolcock M., Social Capital: Implications for development theory, research and policy, The Word Bank Observer, vol. 15, no. 2 (August 2000)
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.