Zarządzanie jakością w nowoczesnym przedsiębiorstwie
Marcin Olkiewicz
Politechnika Koszalińska , PolskaAbstrakt
Przedmiotem niniejszego opracowania jest przedstawienie najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością, a w szczególności efektów z jego posiadania. Praca przedstawia systemowe zarządzanie, jako jeden ze sposobów nadzorowania funkcjonowania i rozwoju organizacji. Poruszono również zagadnienia związane systemami zarządzania jakością oraz z rodzajami wdrażanych systemów. Zidentyfikowano i oceniono efekty z wdrożenia systemu zarządzania jakością, które zostały poparte autorskimi danymi empirycznymi, uzyskanymi w przeprowadzonym badaniu 520 przedsiębiorstw byłego woj. koszalińskiego. Wskazano pozytywny wpływ systemu zarządzania jakością na poprawę świadczonej jakości, powtarzalności, konkurencyjność, klientów (utrzymanie i pozyskanie), pracowników oraz wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji. Dzięki takim efektom organizacja posiada zdolność ciągłego doskonalenia funkcjonowania organizacji, jak i poprawy stanu jakości oferowanych produktów lub usług, czego efektem jest kompleksowe zaspokojenie potrzeb klientów.
Słowa kluczowe:
system, jakość, zarządzanie, strategie, kompleksowe zarządzanie jakością, nowoczesne przedsiębiorstwoBibliografia
Olkiewicz M., Zarządzanie jakością. Wybrane elementy, Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2007.
Sokołowicz W., Srzednicki A., ISO System zarządzania jakością, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004.
Politechnika Koszalińska
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.