Konsekwencje prawne zaniechania prowadzenia audytu wewnętrznego w samorządzie terytorialnym
Piotr Sołtyk
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II , PolskaAbstrakt
Autor podjął próbę przybliżenia istoty i celów współczesnego audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu lokalnego. Obecnie, istota audytu koncentrowała się na analizie ryzyka a priori przyczyniając się do redukcji zaburzeń czynności uznanych za niezgodne z prawem objawiającej się zaburzeniami dyscypliny finansów publicznych. Artykuł podnosi również problem niepowodzenia we wprowadzeniu w życie jednostki audytu oraz odpowiedzialności za niepowodzenie kończąc umowy z dostawcą usług z zewnątrz. Zauważono , że takie działalności stanowią dla kierownika skutki związane z zaburzeniami dyscypliny finansów publicznych.
Słowa kluczowe:
Audyt wewnętrzny, rewizja ksiąg dotycząca zarządzania, ryzyko, dyscyplina finanse publiczneBibliografia
Biuletyn nr 3(4) 2012 Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego, Warszawa 2012.
Czerwiński K., Audyt wewnętrzny, Warszawa 2004.
Gos W., Regulacje w zakresie audytu wewnętrznego, (w:) Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych, (red.) T. Kiziukiewicz, Warszawa, 2007
Knedler K., Stasiak., Audyt wewnętrzny w praktyce, Warszawa 2005.
Stachurski W., Audyt wewnętrzny oraz koordynacja audytu wewnętrznego w jsfp, (w:) E. Ruśkowski, J.M.Salachna (red.) Nowa ustawa o finansach publicznych wraz z ustawą wprowadzającą komentarz praktyczny, Gdańsk 2010.
Sołtyk P., Usługodawca zewnętrzny audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego, „Finanse Komunalne” nr 4/2014.
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.