The running a business conditions in providing tourist services by travel agencies in Poland
Anna Tunia
The John Paul II Catholic University of Lublin , Polandhttps://orcid.org/0000-0002-7703-0828
Abstract
The article proves that, due to law in force, running a business in providing tourist services by travel agencies might be in various forms – which were presented and discussed in the article. The author also focused on personnel, organisational conditions and guarantee, financial conditions, which lie with the entrepreneur who runs or has the intention of running this kind of business activity.
Keywords:
usługi turystyczne, biuro podróży, działalność gospodarcza, przedsiębiorcaReferences
Dz. U. z 1998 r., Nr 137, poz. 887 z późn. zm.
Dz. U. z 2001 r., Nr 17, poz. 209 z późn. zm.
Dz. U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1807 z późn. Zm.
Dz. U. z 2004 r., Nr 174, poz. 1808.
Dz. U. z 2004 r., Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.
Katner W. J., Prawo działalności gospodarczej. Komentarz, orzecznictwo, piśmiennictwo, Warszawa 2003.
Koroluk S., Biuro podróży jako przedsiębiorca, w: Prawo w praktyce biur podróży, pod red. Cybuli P., Kraków 2006.
Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114; zm. Dz. U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1808).
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






