Violating personal rights in the advertisement

Tomasz Sudoł

The John Paul II Catholic University of Lublin , Poland



Abstract

The article concerns issues associated with violating personal rights in the advertisement. In the introduction definitions of notions, having the primary importance for the elaborated topic are included. Next based on the legislation, views of doctrine and achievements of the judicature, characteristics of the most frequent infringements are described. In the end of the article, principles of the civil liability are discussed.

Keywords:

Personal rights, advertisement, image, agreement, be in the right



Barta J., Markiewicz R., Matlak A., (red.), Prawo Mediów, Warszawa 2008.

Bryc W., Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 5-6/2001.

Brzozowska M., Prawo Autorskie w reklamie i marketingu, Warszawa 2009.

Dmowski S., Rudnicki S., Komentarz do kodeksu cywilnego, Warszawa 2008.

Grzybczyk K., Naruszenie dobra osobistego w reklamie, Rejent 1999, rok 9 nr 9 (101), Malarewicz A., Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne, Warszawa 2009.

Poźniak- Niedzielska M, Szczotka J., Mozgawa M. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Bydgoszcz – Warszawa – Lublin 2007.

Radwański Z., Prawo cywilne – część ogólna, Warszawa 2009.

Sagan R., Skubisz R., Prawo reklamy, Lublin 1997.

Sobczak J., Prawo prasowe. Komentarz, LEX 2008.

Szpunar A., Ochrona dóbr osobistych, Warszawa 1979.

Download


Published
2011-03-31


Sudoł, T. (2011). Naruszenie dóbr osobistych w reklamie. Przegląd Prawno-Ekonomiczny, (14 (1), 84–93. Retrieved from https://czasopisma.kul.pl/index.php/ppe/article/view/15683

Tomasz Sudoł 
The John Paul II Catholic University of Lublin



License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.