Factors of the competitiveness of the modern company as a chance of surviving on the market on the incentive tourism example

Barbara Lubas

The John Paul II Catholic University of Lublin , Poland



Abstract

Focusing an attention on the selected aspect of the event industry – incentive tours, as a purpose of the present article, it was put the hypothesis that the global demand for incentive schemes constantly will be increasing. Principals are aware, as big profits is able to bring this tool of marketing. Intending to show the travel incentive market, it is worthwhile paying attention in what way enterprises on it acting they are fighting over the customer, that is what factors are giving the chance of the profit and the good market position to the competitiveness.

Keywords:

competition, incentive tours, event industry, determinants of the competitiveness



Dobiegała-Korona B., S. Kasiewicz, Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Kuciński K. (red.), Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce, „Materiały i Prace IFGN”, tom LXXIX, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2000.

Gorynia M.(red.), Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.

Gorynia M., E. Łaźniewska (red.), Kompendium wiedzy o konkurencyjności, PWN Warszawa 2009.

Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.

Owen J., Zarządzanie. Czego nie uczą w szkołach biznesu, PWE, Warszawa 2003.

Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2006.

Walczak W., Niematerialne determinanty konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw, [w:] S. Lachiewicz, M. Matejun, (red.), Konkurencyjność jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.

Walczak W., Wiedza źródłem budowania przewag konkurencyjnych współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] E. Okoń-Horodyńska, R. Wisła (red.), Kapitał intelektualny i jego ochrona, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.

www.meetingplanner.pl

www.cityevents.pl

www.na-czasie.pl

www.eventspace.pl

www.loungemagazyn.pl

Download


Published
2012-09-30


Lubas, B. (2012). Czynniki konkurencyjności nowoczesnej firmy szansą na przetrwanie na rynku na przykładzie turystyki incentywnej. Przegląd Prawno-Ekonomiczny, (20 (3), 77–86. Retrieved from https://czasopisma.kul.pl/index.php/ppe/article/view/15747

Barbara Lubas 
The John Paul II Catholic University of Lublin



License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.