The knowledge management as the Source of the present-day Corporation based on copartnerships such as spin
Patrycja Prusarczyk
Jan Kochanowski University of Kielce , PolandAbstract
The issue connected with functioning of the so called „spin” Corporation became highly important, together with the escalation of the results of economic crisis. The same, the target of this study, and equally the element of the research carried out by the author is the analysis of the importance of the knowledge management in creating and extending the brain capital of the spin organization. The construction of this study has been complied with the thesis that the competitive position of the corporation in contemporary market economy is strictly connected with with the behavior of Polish managers administering the knowledge skillfully, who do the transfer of technology in appropriate way with the transfer know-how hidden in the heads of scientists.
Keywords:
knowledge management, enterprise, commercialization, competitivenessReferences
ABC Przedsiębiorczości Akademickiej, red. A. Tomtas-Anders, Fundacja Rozwoju Regionów ProRegio, Poznań 2009.
Caputa W., Szwajca D., Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa 2010.
Dobija D., Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym. Koncepcje i praktyka, ODDK, Gdańsk 2002.
Kotarba W., Ochrona wiedzy a kapitał intelektualny organizacji, PWE, Warszawa 2006.
Kossanowski J., Poradnik. Firmy typu „Spin-off” i „Spin-out” jako sposób komercjalizacji dóbr intelektualnych, Stowarzyszenie Integracja i Rozwój, Kielce 2009.
Kozłowski J., Polityka naukowa – polityka innowacyjna. Streszczenia wybranych publikacji zachodnich, KBN, Warszawa 1995.
Koźmiński A., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004.
Kwiatkowski S., Kamiński M., Knowledge cafe for Intellectual Entrepreneurship. Wiedza, Przedsiębiorczość, Bogactwo, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2006.
Kwiatkowski S., Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa 2000.
Low J., Kalafut P.C., Niematerialne wartości firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004.
Najlepsze praktyki w zakresie współpracy ośrodków naukowych i biznesu przy wykorzystaniu środków UE, red. A. Gabryś, Fundacja Aurea Mediocritas, Warszawa 2008.
Otoliński E., Istota i kreowanie przedsiębiorczości, „Przegląd Organizacji” 1996, nr 9.
Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa 2010.
Przybytniowski J.W., Edukacja ubezpieczeniowa i jej wpływ na świadomość ubezpieczeniową (wybrane problemy), „Rozprawy Ubezpieczeniowe” 2007, nr 1(2).
Przybytniowski J.W., Jakość usług a wybór kanału świadczenia usług ubezpieczeniowych [w:] Marketingowe i logistyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem, red. St. Antczak, R. Demjaniuk, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistycznny w Siedlcach, Siedlce 2011.
Sanchez R., Heene A., Thomas H., Dynamics of Competence-Based Competition. Theory and Practice in the New Strategic Management, Pergamon, Elsevier Science Ltd., Oxford 1996.
Stewart T.A., Intellectual Capital: The Wealth of New Organization, Nicholas Brealey Publishing Ltd., London 1997.
Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.
Jan Kochanowski University of Kielce
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






