The obligation to nonperformance of author’s moral rights in the context of trademarks protection
Karol Kozieł
Jagiellonian University in Kraków , PolandMaciej Kawecki
Jagiellonian University in Kraków , PolandAbstract
The authors in their work analyze the acceptability of a contractual obligation to regulate nonperformance of moral rights by the creator, in relation to such special work as trademark. The performance of moral rights should not influence the shape or form of the trademark e.g. to not misleading consumers about the name or nature of the product. Considering the above, the authors of this study attempted to answer the question whether is it possible to inform about the creator of the trademark by sources of communication which are not affecting distinguishing function of the trademark - e.g. information about the creator of the trademark on company website or in his own portfolio disclosed to the public.
Keywords:
author’s moral rights, trademarksReferences
Barta J., Markiewicz R., w: Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, red. J. Barta, R. Markiewicz, wyd. V, Warszawa 2011.
Barta J., Markiewicz R., Nowy nośnik informacji- nowe problemy, Rzeczpospolita, LEX 2012, nr 10644.
Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, LEX 2012 nr 109044.
Barta J., Markiewicz R., Erozja czy rozwój, Rzeczypospolita, Lex 2012, nr 32483 Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie, Warszawa 2013.
Błeszyński J., [w:] Szymanek T., Naruszenie praw na dobrach niematerialnych, Warszawa 2001.
Czub K., Prawa osobiste twórców dóbr niematerialnych. Zagadnienia konstrukcyjne, Warszawa 2011.
Czub K., O konstrukcji intelektualnych dóbr osobistych, ZNUJ, LEX 2012, nr 144424.
Kepiński M., w: System Prawa Prywatnego. T. 13. Prawo autorskie, red. J. Barta, Warszawa 2007.
Kotler P., Marketing, Northwestern Univeristy, Wydawca: Rebis Dom Wydawniczy, 2005.
Mordwiłko - Osajda J., Znak towarowy. Bezwzględne przeszkody rejestracji, Warszawa 2009.
Fezer K., Tagung der Europaischen Rechtsakademie zum „Spannungsverhaeltnis zwischen Gemaintschaftsmar- ken und Geschmacksmuster” GRUR Int 200, nr 1.
Nazaruk P., Komentarz do art. 58 k.c. [w:] J. Ciszewski (red.), Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa 2013.
Ritterman S., Komentarz do ustawy o prawie autorskim, Kraków 1937.
Rudnicki S., Komentarz do art. 58 k.c. [w:] S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Cześć ogólna, Warszawa 2011.
Ślęzak P., Umowy w zakresie współczesnych sztuk wizualnych, LEX 2012 nr. 147014.
Traple E., System Prawa Prywatnego. T. 13. Prawo autorskie, red. J. Barta, Warszawa 2007.
Traple E., (red.), Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007.
http://www.cocacola.com.pl/historia.html http://www.chupachups.pl/history.html
Jagiellonian University in Kraków
Jagiellonian University in Kraków
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.