Foundations, associations, cooperatives as an alternative to commercial companies
Robert Pakla
The John Paul II Catholic University of Lublin , PolandAbstract
This article aims to show the foundations, associations, cooperatives , as alternative forms of business for companies in today’s market in Poland. Presented in the paper form of business , despite the apparent limitations for entrepreneurs can be tools which prove themselves on the market today . Of course, neither the association nor foundations can not be considered as a substitute for any company whether it is capital or partnership . However, you can see their place in today’s extremely challenging economic market.
Keywords:
commercial law, cooperatives, associations, foundations , companiesReferences
Cioch H., Prawo Fundacyjne, Wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2005, Cioch H., Zarys Prawa Spółdzielczego, Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2007.
Cioch H., Prawo Spółdzielcze, Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011. Gołębiowski G. (red.), Adrian Grycuk, Agnieszka Tłaczała, Piotr Wiśniewski: Analiza finansowa przedsiębiorstwa, Warszawa 2014.
Góra E., Kotula M., Fundacje i stowarzyszenia: zakładanie, działalność, likwidacja, Wyd. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
Rogalska B., Podatkowe rejestry podmiotowe w polskim systemie prawnym, LEX 2014 nr 195,152.
Skrzydło W., Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, Warszawa, 2002, Wolter A., Prawo Cywilne: Zarys Części Ogólnej, Wyd. Lexis Nexis, Warszawa 2001.
The John Paul II Catholic University of Lublin
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.