Jakość środowiska szkolnego w negatywnej odsłonie w ocenie uczniów białostockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Mariusz Zemło

Uniwersytet w Białymstoku , Polska



Abstrakt

W niniejszym tekście chcemy spojrzeć na cechy szkoły w wymiarze relacji społecznych (uczeń – nauczyciel) oraz zachowań ryzykownych. Będą one opisane przez uczniów białostockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W prezentacji odwołamy się także do zmiennych: „chęć uczęszczania do szkoły” i „średnia z ocen”, by sprawdzić jak zmienne te korelują z odbiorem środowiska szkolnego. Odwołanie się do tych zmiennych pozwoli stwierdzić czy różny stopień identyfikacji z rolą ucznia warunkuje odmienne postrzeganie instytucji z tą rolą związanej. Podstawą prezentowanych wyników są badania przeprowadzone w kwietniu maju 2019 roku. Do obróbki statystycznej zakwalifikowano 3753 ankiet.

Słowa kluczowe:

środowisko szkolne, zachowania ryzykowne, role społeczne, relacja uczeń-nauczyciel

Pobierz

Opublikowane
2019-10-01


Zemło, M. (2019). Jakość środowiska szkolnego w negatywnej odsłonie w ocenie uczniów białostockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Społecznych Z Siedzibą W Lublinie, 8(1), 53–68. Pobrano z https://czasopisma.kul.pl/index.php/zns/article/view/14846

Mariusz Zemło 
Uniwersytet w Białymstoku



Inne teksty tego samego autora