Jakość środowiska szkolnego w negatywnej odsłonie w ocenie uczniów białostockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Mariusz Zemło
Uniwersytet w Białymstoku , PolskaAbstrakt
W niniejszym tekście chcemy spojrzeć na cechy szkoły w wymiarze relacji społecznych (uczeń – nauczyciel) oraz zachowań ryzykownych. Będą one opisane przez uczniów białostockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W prezentacji odwołamy się także do zmiennych: „chęć uczęszczania do szkoły” i „średnia z ocen”, by sprawdzić jak zmienne te korelują z odbiorem środowiska szkolnego. Odwołanie się do tych zmiennych pozwoli stwierdzić czy różny stopień identyfikacji z rolą ucznia warunkuje odmienne postrzeganie instytucji z tą rolą związanej. Podstawą prezentowanych wyników są badania przeprowadzone w kwietniu maju 2019 roku. Do obróbki statystycznej zakwalifikowano 3753 ankiet.
Słowa kluczowe:
środowisko szkolne, zachowania ryzykowne, role społeczne, relacja uczeń-nauczycielUniwersytet w Białymstoku
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.