Warunki podjęcia działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług turystycznych przez biura podróży w Polsce
Anna Tunia
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II , Polskahttps://orcid.org/0000-0002-7703-0828
Abstrakt
Artykuł dowodzi, że w świetle obowiązujących przepisów, prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług turystycznych przez biura podróży może przybrać różnorakie formy, które zostały zaprezentowane i omówione w przedstawionej pracy. Autorka skupiła swą uwagę również na warunkach personalno-organizacyjnych oraz gwarancyjno-finansowych, które spoczywają na przedsiębiorcy prowadzącym lub mającym zamiar taką działalność uruchomić.
Słowa kluczowe:
usługi turystyczne, biuro podróży, działalność gospodarcza, przedsiębiorcaBibliografia
Dz. U. z 1998 r., Nr 137, poz. 887 z późn. zm.
Dz. U. z 2001 r., Nr 17, poz. 209 z późn. zm.
Dz. U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1807 z późn. Zm.
Dz. U. z 2004 r., Nr 174, poz. 1808.
Dz. U. z 2004 r., Nr 223, poz. 2268 z późn. zm.
Katner W. J., Prawo działalności gospodarczej. Komentarz, orzecznictwo, piśmiennictwo, Warszawa 2003.
Koroluk S., Biuro podróży jako przedsiębiorca, w: Prawo w praktyce biur podróży, pod red. Cybuli P., Kraków 2006.
Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114; zm. Dz. U. z 2004 r., Nr 173, poz. 1808).
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.