Naruszenie dóbr osobistych w reklamie
Tomasz Sudoł
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II , PolskaAbstrakt
Artykuł dotyczy problematyki związanej z naruszaniem dóbr osobistych w reklamie. We wstępie zawarte są definicje pojęć, mających zasadnicze znaczenie dla omawianego tematu. Następnie w oparciu o ustawodawstwo, poglądy doktryny i dorobek judykatury, przedstawiona jest charakterystyka najczęstszych naruszeń. W zakończeniu artykułu, omówione są zasady odpowiedzialności cywilnej.
Słowa kluczowe:
Dobra osobiste, reklama, wizerunek, zgoda, uprawnionyBibliografia
Barta J., Markiewicz R., Matlak A., (red.), Prawo Mediów, Warszawa 2008.
Bryc W., Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 5-6/2001.
Brzozowska M., Prawo Autorskie w reklamie i marketingu, Warszawa 2009.
Dmowski S., Rudnicki S., Komentarz do kodeksu cywilnego, Warszawa 2008.
Grzybczyk K., Naruszenie dobra osobistego w reklamie, Rejent 1999, rok 9 nr 9 (101), Malarewicz A., Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne, Warszawa 2009.
Poźniak- Niedzielska M, Szczotka J., Mozgawa M. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Zarys wykładu, Bydgoszcz – Warszawa – Lublin 2007.
Radwański Z., Prawo cywilne – część ogólna, Warszawa 2009.
Sagan R., Skubisz R., Prawo reklamy, Lublin 1997.
Sobczak J., Prawo prasowe. Komentarz, LEX 2008.
Szpunar A., Ochrona dóbr osobistych, Warszawa 1979.
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.