Zarządzanie zespołem w sektorze bankowym

Roman Dec

Bank PEKAO SA, Lublin , Polska



Abstrakt

Autor przedstawił kluczowe zagadnienia dotyczące zarządzania zespołem, w kontekście sektora bankowego. W opracowaniu zawarto szereg zmian zachodzących w sektorze min. postępująca informatyzacja, która rodzi potrzebę szczególnej uwagi i zrewidowania poglądów na temat roli menedżerów i zarządzania zespołem. Wymieniono najczęściej występujące problemy i przedstawiono propozycję rozwiązań min. autor zauważył, że w przypadku bankowości roku jako okres weryfikacji efektywności działania, i nagradzania jest zbyt długi. Ponadto mimo, dostępności do wiedzy na temat skutecznego zarządzania zespołem i realizowanych szkoleń w tym zakresie samo wprowadzanie nowych rozwiązań jest mało skuteczne.

Słowa kluczowe:

zarządzanie zespołem, bankowość, cechy lidera zespołu



M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.

H. Król, A. Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa 2006.

A. Reed, Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM) innowacje, ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HRM). Innowacje, Wydawnictwo Petit, Warszawa 2002.

T. Rostkowski, D. Danilewicz [red. ], Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym, Difin, Warszawa 2012.

Pobierz


Opublikowane
2011-06-30


Dec, R. (2011). Zarządzanie zespołem w sektorze bankowym . Przegląd Prawno-Ekonomiczny, (15 (2), 92–101. Pobrano z https://czasopisma.kul.pl/index.php/ppe/article/view/15693

Roman Dec 
Bank PEKAO SA, Lublin



Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.