Ubezpieczenia direct na podstawie wyników badań

Jarosław W. Przybytniowski

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach , Polska
https://orcid.org/0000-0001-6164-2953



Abstrakt

Istotą opracowania było badanie uwarunkowań funkcjonowania Internetu i telefonu w ubezpieczeniach direct i odpowiedzi na pytanie związane z kierunkiem jego dalszego rozwoju. Na dzień dzisiejszy i prawdopodobnie na najbliższe lata, rynek polski nadal będzie obsługiwany przez tradycyjny kanał dystrybucji – agentów ubezpieczeniowych coraz częściej wykorzystujących Internetu i telefonu jako środek komunikacji i marketingu w obsłudze swoich klientów.

Słowa kluczowe:

zakład ubezpieczeń., Internet, telefon, kanał dystrybucji



Czubała A., Dystrybucja produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.

Kotler Ph., Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.

Outreville J.E., Theory and Practice of Insurance, Kluwer Academic Publishers London 1998.

Parasuraman A., Zeithaml V. A., Berry L. L., Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, Journal of Marketing 1985.

Przybytniowski J.W., Znaczenie pośrednictwa ubezpieczeniowego w strukturze ubezpieczeń gospodarczych, Wieś Jutra, Warszawa 2010.

Stiglitz J.E., The Theory of Screening, Education, and the Distribution of Income. American Economic Review, 1975.

Raynes H.E., A History of British Insurance, New York, Garland Pub, 1983.

Kanały sprzedaży i obsługi, [w:] Klienci w ubezpieczeniach: efektywne relacje, produkty i obsługa, Acceture 2007.

Lewandowski J., Nowe trendy rozwiązań IT dla rynku ubezpieczeń [w:] Nowe technologie, Magazyn Comarch nr 2, 2007.

Rogacki M., Polisa na telefon, Comarch Direct Insurance [w:] Nowe technologie, Magazyn Comarch Nr 2, 2007.

Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r., nr 22 poz. 271 z późń. zm. Ostatnia zmiana: Dz. U. z dnia 24 maja 2004 r., nr 116 poz. 1204; Dyrektywa UE 97/7 o ochronie konsumenta w umowach zawieranych „na odległość”

www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_ubezpieczen/index.html

Pobierz


Opublikowane
2011-09-30


Przybytniowski , . J. W. . (2011). Ubezpieczenia direct na podstawie wyników badań. Przegląd Prawno-Ekonomiczny, (16 (3), 84–92. Pobrano z https://czasopisma.kul.pl/index.php/ppe/article/view/15703

Jarosław W. Przybytniowski  
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach https://orcid.org/0000-0001-6164-2953



Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.