Zobowiązywanie się do niewykonywania autorskich praw osobistych, a ochrona znaków towarowych
Karol Kozieł
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie , PolskaMaciej Kawecki
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie , PolskaAbstrakt
Autorzy w swojej pracy podjęli rozważania, dotyczące dopuszczalności umownej regulacji zobowiązania się do niewykonywania autorskich praw osobistych przez twórcę, w stosunku do tak szczególnego utworu jakim jest znak towarowy. Powyższe zagadnienie jest o tyle szczególne, że wykonywanie autorskich praw osobistych nie powinno ingerować w formę samego znaku, chociażby z uwagi na jego funkcję informacyjną wobec konsumentów. Uwzględniając powyższe, autorzy w niniejszej artykule starają się odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest informowanie o osobie twórcy znaku towarowego za pomocą środków przekazu nienaruszających znaku towarowego oznaczającego konkretny produkt - np. strona internetowa przedsiębiorcy lub portfolio twórcy.
Słowa kluczowe:
autorskie prawa osobiste, znaki towaroweBibliografia
Barta J., Markiewicz R., w: Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, red. J. Barta, R. Markiewicz, wyd. V, Warszawa 2011.
Barta J., Markiewicz R., Nowy nośnik informacji- nowe problemy, Rzeczpospolita, LEX 2012, nr 10644.
Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, LEX 2012 nr 109044.
Barta J., Markiewicz R., Erozja czy rozwój, Rzeczypospolita, Lex 2012, nr 32483 Barta J., Markiewicz R., Prawo autorskie, Warszawa 2013.
Błeszyński J., [w:] Szymanek T., Naruszenie praw na dobrach niematerialnych, Warszawa 2001.
Czub K., Prawa osobiste twórców dóbr niematerialnych. Zagadnienia konstrukcyjne, Warszawa 2011.
Czub K., O konstrukcji intelektualnych dóbr osobistych, ZNUJ, LEX 2012, nr 144424.
Kepiński M., w: System Prawa Prywatnego. T. 13. Prawo autorskie, red. J. Barta, Warszawa 2007.
Kotler P., Marketing, Northwestern Univeristy, Wydawca: Rebis Dom Wydawniczy, 2005.
Mordwiłko - Osajda J., Znak towarowy. Bezwzględne przeszkody rejestracji, Warszawa 2009.
Fezer K., Tagung der Europaischen Rechtsakademie zum „Spannungsverhaeltnis zwischen Gemaintschaftsmar- ken und Geschmacksmuster” GRUR Int 200, nr 1.
Nazaruk P., Komentarz do art. 58 k.c. [w:] J. Ciszewski (red.), Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa 2013.
Ritterman S., Komentarz do ustawy o prawie autorskim, Kraków 1937.
Rudnicki S., Komentarz do art. 58 k.c. [w:] S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Cześć ogólna, Warszawa 2011.
Ślęzak P., Umowy w zakresie współczesnych sztuk wizualnych, LEX 2012 nr. 147014.
Traple E., System Prawa Prywatnego. T. 13. Prawo autorskie, red. J. Barta, Warszawa 2007.
Traple E., (red.), Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007.
http://www.cocacola.com.pl/historia.html http://www.chupachups.pl/history.html
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.