The EFQM Excellence Model as a tool for improvement in the organization
Magdalena Szydełko
Abstract
The article presents The EFQM Excellence Model as a framework for managing and continuous improvement in the organization. The EFQM Excellence Model is a practical tool that can be used in a number of different ways: as a tool for self-assessment, a way to benchmark with other organizations, as a guide to identify areas for improvement, as the basis for a common vocabulary and a way of thinking and as a structure for the organization’s management system.
Keywords:
Quality Management, Excellence, the EFQM Excellence Model, European Quality Award, Total Quality ManagementReferences
Broszura informacyjna: The Fundamental Concepts of Excellence, Brussels 1999-2003.
Broszura informacyjna: Introducing Excellence Brochure, Brussels 1999-2003.
Broszura informacyjna: Zaangażowanie w doskonalenie, Krajowa Organizacja Partnerska EFQM, 2004.
T. Buchacz, Pierwsze kroki w stosowaniu Modelu EFQM, Problemy jakości, 5/2005.
T. Buchacz, Pomiar postępów na drodze do doskonałości, Problemy jakości, 7/2005.
T. Buchacz, Zastosowanie Modelu EFQM do doskonalenia organizacji, Problemy Jakości, 4/2005.
E. Chomać, Model Doskonałości EFQM w koncepcji zarządzania, Problemy Jakości 8/2003.
R. Karaszewski, Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2006.
K. Lisiecka, Kreowanie Jakości. Uwarunkowania. Strategie. Techniki, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002.
K. Lisiecka, Metoda samooceny przedsiębiorstwa według Modelu EFQM, [w:] Sposoby utrzymywania przewagi konkurencyjnej firmy, pod. red. K. Lisieckiej, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
Serwis informacyjny: www.efqm.pl
Serwis informacyjny: www.efqm.org
The EFQM Excellence Model as a tool for improvement in the organization
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






