Warranty in Used Car Trade Industry – Theory, Practice, Legal and Economic Consequences for Entrepreneurs
Abstract
Warranty is a legal concept defining a business’s liability for the goods sold. The subject of this study is the warranty in the used car market, which, given the specific nature of this industry, requires changes. Based on available data, the Polish used car market was characterized, the current legal status was analyzed, and a survey of businesses selling used cars was conducted, allowing for conclusions to be drawn and recommendations for changes to the law to be formulated.
Keywords:
warranty, law, market, used carsReferences
Babbie, E. (2024). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Gniewek, E., Machnikowski, P. (red.). (2021). Kodeks cywilny. Komentarz (wyd. 10). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Gutowski, M. (red.). (2022). Kodeks cywilny. T. 2. Komentarz. Art. 353–626 (wyd. 3). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Krajewski, R. (2021). Przestępstwo fałszowania licznika samochodowego. Prawo w Dzia-łaniu. Sprawy Karne, 45, 22–37. doi: 10.32041/pwd. 4502. (Crossref)
Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Olszowiec, P., Luft, M., Łukasik, Z. (2018). Analiza trendów i rozwoju polskiego rynku pojazdów używanych. Autobusy, 6, 640–643. doi: 10.24136/atest.2018.148. (Crossref)
Wróbel, A. (2023). Harmonizacja prawa konsumenckiego w Unii Europejskiej w erze cyfrowej: analiza wpływu dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161, 2019/770 oraz 2019/771 na ochronę konsumentów i implementa¬cja przepisów w Polsce. Kwartalnik Prawa Międzynarodowego, 3, 125–139. doi: 10.5604/01.3001.0053.8921.
University of Siedlce https://orcid.org/0000-0003-3156-8988
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.






