Rękojmia w branży handlu używanymi samochodami osobowymi – teoria, praktyka, skutki prawne i ekonomiczne dla przedsiębiorców
Abstrakt
Rękojmia to pojęcie prawne określające odpowiedzialność przedsiębiorcy za sprzedawany towar. Przedmiotem niniejszego opracowania jest rękojmia na rynku używanych samochodów, która z uwagi na specyfikę tej branży wymaga wprowadzenia zmian. Na podstawie dostępnych danych scharakteryzowano polski rynek samochodów używanych, przedstawiono analizę obecnego stanu prawnego oraz przeprowadzono badanie ankietowe wśród przedsiębiorców sprzedających samochody używane, co pozwoliło na wyciągnięcie wniosków i sformułowanie rekomendacji zmian przepisów prawa.
Słowa kluczowe:
rękojmia, prawo, rynek, samochody używaneBibliografia
Babbie, E. (2024). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Gniewek, E., Machnikowski, P. (red.). (2021). Kodeks cywilny. Komentarz (wyd. 10). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Gutowski, M. (red.). (2022). Kodeks cywilny. T. 2. Komentarz. Art. 353–626 (wyd. 3). Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.
Krajewski, R. (2021). Przestępstwo fałszowania licznika samochodowego. Prawo w Dzia-łaniu. Sprawy Karne, 45, 22–37. doi: 10.32041/pwd. 4502. (Crossref)
Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Olszowiec, P., Luft, M., Łukasik, Z. (2018). Analiza trendów i rozwoju polskiego rynku pojazdów używanych. Autobusy, 6, 640–643. doi: 10.24136/atest.2018.148. (Crossref)
Wróbel, A. (2023). Harmonizacja prawa konsumenckiego w Unii Europejskiej w erze cyfrowej: analiza wpływu dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161, 2019/770 oraz 2019/771 na ochronę konsumentów i implementa¬cja przepisów w Polsce. Kwartalnik Prawa Międzynarodowego, 3, 125–139. doi: 10.5604/01.3001.0053.8921.
Uniwersytet w Siedlcach https://orcid.org/0000-0003-3156-8988
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.






